Hvad indeholder vores privatlivspolitik?

Formålet med vores privatlivspolitik er at forklare, hvordan vi indsamler og anvender de personoplysninger, som du efterlader, når du anvender vores hjemmeside. Du kan finde svar på, hvilke data vi indsamler, hvordan vi bruger dem og hvad dine valgmuligheder er i forhold til de personlige oplysninger, som du deler med os.

Hvem er dataansvarlig?

Vores hjemmeside https://titan-genbrug.dk er ejet og drevet af Titan Nedbrydning A/S med henblik på salg af cirkulære byggevarer. Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores kunder og samarbejdspartnere. Du kan finde vores kontaktoplysninger nedenfor:

Titan Nedbrydning A/S
Nålemagervej 4,
9000 Aalborg
CVR-nr.: 38494422

Databeskyttelsesrådgiver (DPO)

Det er ikke et krav, at vores virksomhed har en ekstern DPO, men hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakte os via kontakt@titan-genbrug.dk.

Hvordan indsamler og behandler vi dine oplysninger?

Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter; besøg på hjemmesiden, kommunikation med potentielle og eksisterende kunder, bogføring og jobansøgninger

Vi indsamler oplysninger om dig og dine besøg på to måder:

  • Ved at du selv afgiver oplysninger
  • Ved brug af cookies eller lignende teknologi

Dine data er vigtige, og derfor passer vi godt på dem. Vi indsamler kun de oplysninger, som vi har brug for, og når vi ikke længere har brug for oplysningerne, sletter vi dem. Hvis vi indsamler og behandler personoplysninger, sker det altid med et konkret formål og altid inden for rammerne af gældende lovgivning. 

Kommunikation med potentielle kunder

Når du har spørgsmål, eller ønsker at høre mere om vores services, kan du kontakte os via:

  • Kontaktformular
  • Email
  • Telefon

Herigennem behandler vi dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig f.eks. svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.

Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer. Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.

Kommunikation med eksisterende kunder

Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger såsom navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende. 

Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.

Bogføring

Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.

Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra. Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet. 

Jobansøgning

Vi tager med glæde imod jobansøgninger med henblik på at vurdere, om dine kompetencer matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed, på det givne tidspunkt. Hvis du sender din jobansøgning til os, er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f. 

Sender du en uopfordret ansøgning, vil vi hurtigst muligt, vurdere om din ansøgning er relevant. Herefter slettes dine oplysninger. I særlige tilfælde, kontakter vi dig muligvis med henblik på, at indhente dit samtykke til, at gemme dine oplysninger ifbm. eventuelle fremtidige stillinger i virksomheden. 

Har du sendt en ansøgning til et opslået job, vil vi bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet.

Indgår du i et rekrutteringsforløb og/eller ansættes til jobbet, vil vi give dig særskilt information om hvordan, at vi behandler dine personoplysninger i denne forbindelse.

Hvem har adgang til mine oplysninger?

Som de fleste andre virksomheder har vi samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere. Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.

Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger. 

Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og videregiver eller sælger ikke dine personoplysninger til tredjemand.

Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS. I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.

Kan jeg trække mit samtykke tilbage?

Såfremt du har afgivet etsamtykke til vores behandling af dine personoplysninger, kan du til enhver tid trække ditsamtykke tilbage.

  • Hvis du har afgivet personlige oplysninger, kan du kan trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os, jf. kontaktoplysningerne ovenfor.
  • Hvis du har samtykket til indsamling via cookies og lignende teknologier, kan du ændre dit cookie-samtykke ved at klikke på det lille cookie ikon i nederste venstre side af vores hjemmeside

Hvad er mine rettigheder?

Du har efter databeskyttelsesforordningen, en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I nogle tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du har også ret til indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Cookiepolitik

Vi indsamler oplysninger om dine besøg ved hjælp af cookies. Det går vi for at måle hvor mange, der besøger vores hjemmeside, og hvordan hjemmesiden bliver brugt. Dermed kan vi udvikle indholdet og gøre hjemmesiden mere intuitiv at bruge. Læs mere om hvordan vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med cookies nedenfor.

Når vi bruger cookies eller lignende teknologier til at indsamle informationer om dine besøg, kan det omfatte f.eks. IP-adresse eller id-numre, der knytter sig til din enhed, hvis du giver dit samtykke hertil.

Du kan administrere dit samtykke til hvilke formål vi må sætte cookies på din enhed og se en liste af alle vores cookies, deres formål og varighed ved at klikke på “Samtykkepræferencer”, hvilket du kan finde ved at klikke på det lille runde cookie ikon i nederste venstre side af din skærm.

Hvad er en cookie og hvordan virker den?

Cookies anvendes af stort set alle websites. I nogle tilfælde er cookies den eneste måde at få et website til at fungere efter hensigten.

En cookie er en lille fil, der bliver gemt på din enhed (computer, tablet, mobil eller andet it-udstyr), når du besøger en hjemmeside. Den gør det muligt at genkende din enhed ved næste besøg og samle information om, hvilke sider og funktioner, der besøges med din browser.

Oftest anvendes cookies til at analysere, hvordan hjemmesiden benyttes, for at brugeroplevelsen kan blive forbedret. Cookies er også en hjælp til dig selv, idet de bruges til, at du nemt kan finde de websteder, hvor du har været, igen.

Cookies kan ikke se, hvem du er, hvad du hedder, hvor du bor eller om enheden bruges af en eller flere personer. Den kan heller ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer.

Der findes grundlæggende to typer cookies, “midlertidige” og “permanente”. De midlertidige cookies er knyttet til det aktuelle besøg og slettes automatisk, når du forlader vores hjemmeside. De permanente cookies vil derimod blive lagret på din enhed. Permanente cookies sletter sig selv efter en vis periode, men vil blive fornyet hver gang du besøger hjemmesiden.

Hvorfor skal jeg tage stilling til cookies?

Det er vigtigt for os, at du tager stilling. Nødvendige cookies, som er en forudsætning for hjemmesidens grundlæggende funktioner, kan ikke fravælges. Men vi ønsker, at du tager aktivt stilling til de øvrige kategorier af cookies.

Du kan se alle vores cookies i boksen med samtykkepræferencer første gang du besøger hjemmesiden. Denne boks forsvinder, når du har til- eller fravalgt cookies. Skulle du, på et senere tidspunkt, ønske at se eller ændre dine præferencer for cookies på vores hjemmeside, kan du altid finde det lille cookie ikon i nederste venstre hjørne.